Struisvogels - Reisverslag uit Oudtshoorn, Zuid-Afrika van peter Pennings - WaarBenJij.nu Struisvogels - Reisverslag uit Oudtshoorn, Zuid-Afrika van peter Pennings - WaarBenJij.nu

Struisvogels

Blijf op de hoogte en volg peter

18 Augustus 2017 | Zuid-Afrika, Oudtshoorn

17:20. Aangekomen bij ons overnachtingshotel in Oudthoorn een stukje het binnenland in, liggend aan de tuinroute.
Oudthoorn de struisvogelhoofdstad van Zuid Afrika.
Ze worden hier gefokt voor het vlees en in het verleden toen dat nog in de mode was voor de veren. Misschien vanavond eens struisvogelvlees proberen. We zijn vanmorgen uit Knysna vertrokken en langs allerlei baaitjes 175 km verder in Oudthoorn beland. Tis hier in een woord schitterend. Witte kilometers lange stranden, meters hoge golven met bijzonder aardige mensen. De bevolking bestaat hier, in tegenstelling tot het noorden waar het 90% pik zwart was, uit een gemaileerd gezelschap van blank lichtbruin tot pikzwart. Heb het gevoel dat hier minder criminaliteit is. Ik vind dit een beter stuk van Afrika, meer goen, opener.
David heeft weer het hele stuk gereden en dat doet ie goed. Ik vind het wel heerlijk om rondgereden te worden. Het gaat goed, ook onder elkaar. Tis wel elke avond een puinzooi waar ik me bij neer moet leggen, smorgens met zijn drieën even opruimen en klaar is peter.
Gisteren zelfs nog gewassen. We hadden een appartement met wasmachine en droger. We kunnen weer schone onderbroeken en sokken aan

• 18 Augustus 2017 - 20:37

Trudy:

Mooie verhalen van jullie drieën. Dus de jongens
    toch aan bungee jumpen gedaan