The plane will arrive - Reisverslag uit Rhodesfield, Zuid-Afrika van peter Pennings - WaarBenJij.nu The plane will arrive - Reisverslag uit Rhodesfield, Zuid-Afrika van peter Pennings - WaarBenJij.nu

The plane will arrive

Blijf op de hoogte en volg peter

15 Augustus 2017 | Zuid-Afrika, Rhodesfield

9:45 Alweer ingecheckt voor onze vlucht naar Port Elizabeth. Het ging snel vandaag.
We dachten dat het afleveren van onze auto even tijd in beslag zou nemen. We kregen hem , brand schoon volgetankt en met schone ramen.
We keverden hem in met 1720 km meer op de teller, verre van schoon in.
Wat wil je een week lang door het noorden getourd met 2 dagen kruger park over zandpaden.
De lichte krassen opgelopen door takken in kruger hebben we gelukkig met de tip van een pompbediende kunnen verwijderen. Insmeren met diesel benzine. Lichte krassen verdwijnen als sneeuw voor de zon. We hebben ons best gedaan om hem schoon in te leveren maar pompstations hebben hier geen wasstraat. Gisteren afgetankt bij een groot pompstation waar we ons nog vermaakt hebben met een compleet stoned lijm snuivende neger die tegen zichzelf aan het boxen was.
Gisteravond uit eten bij een urban restaurant "Pata Pata". De jongens weer een biefstuk van 300 Gr. en ik een lokaal Afrikaans gerecht "potieje"; een potje stoofvlees van impala (klein hertje) met kruiden aardappel en een tomatesaus. Erbij werd een soort bapao broodje van maïsmeel geserveerd. Wel lekker naar hoef het geen tweede keer. De jongens hadden me weer gewaarschuwd; dadelijk weer aan de dunne!!!! Gelukkig niet
Tien uur thuis; ons traditioneel potje toepen. David weer winnaar, jurgen enigszins gefrustreerd in zijn enthousiasme en ik weer onderaan geëindigd. Gelukkig weer geslapen in een goed bed. Vanmorgen 6:45 op en om half acht een goed ontbijt, klaargemaakt door de manager van onze logde. Gisteren nog op en top gekleed; nu haardoek, spijkerbroek, achter het fornuis. Maar mooi bleef ze.

• 15 Augustus 2017 - 20:29

Rieky Van Uden:

Wat een mooi verslag.Jullie hebben al heel veel moois gezien.Nog heel veel plezier en geniet van alles wat jullie nog gaan zien. Groetjes Fam van Uden