Rust - Reisverslag uit Nelspruit, Zuid-Afrika van peter Pennings - WaarBenJij.nu Rust - Reisverslag uit Nelspruit, Zuid-Afrika van peter Pennings - WaarBenJij.nu

Rust

Blijf op de hoogte en volg peter

14 Augustus 2017 | Zuid-Afrika, Nelspruit

Maandag 14 augustus 8:00 uur. We liggen nog op bed. We hebben een "rust" dag. We rijden tegen de middag naar onze volgende bestemming Johannesburg om morgen met het vliegtuig naar port Elizabeth te gaan. Een rit van ongeveer 330 km,
Gistermiddag ingechecked in Nelspruit bij Casa Marcello, een leuk schoon appartement met goede bedden van een gepensioneerde blanke Zuid Afrikaan
Hij doet alles om het ons naar onze zin te maken. Het valt me op dat we nog steeds slapen in goede bedden. Zoals ook nu 2 eenpersoons boxspring bedden en voor mij een boxspring tweepersoons ( verschil moet er zijn) We slapen meestal met zijn drieën op een kamer. Na 5 minuten is het dan al een echte mannen kamer. Alle spullen dwars door de kamer, een rommeltje van jewelste. Bij vertrek is het dan toch ook wel weer snel opgeruimd. Lekker weer hier 21 graden, de voorspelling is dat het in Kaapstad een stuk kouder is, een graad of 18.
Om jurgen zijn verjaardag toch enigszins te vieren lekker uit wezen eten bij een Argentijns steakhouse. Een malse biefstuk van 300 gram de man. David t- bone steak. Beter dan het fast food van de afgelopen twee dagen. Uit eten mee the boys is toch iets anders als met de dames erbij. Nu was het meer, bestellen eten en weg. Binnen anderhalf uur weer terug.
Ik wordt er aardig bedreven in om hotels te boeken via Booking.com , restaurants via tripadvisor en bestemmingen via googlemaps.
Bij thuiskomst nog getoept. We hebben jurgen het spelletje geleerd. Proberen elke avond drie spelletje te spelen. Kijken wie aan het einde toepkampioen is. Zoals het er nu uit ziet ik niet. David is een meester in het vertellen en toepassen van allerlei nieuwetijdse regeltjes, jurgen onvoorspelbaar in zijn toepgedrag. Kortom ze zijn me allebei te slim af. We gaan het zien aan het eind van de vakantie.
Ove