midden in de wildernis - Reisverslag uit Skukuza, Zuid-Afrika van peter Pennings - WaarBenJij.nu midden in de wildernis - Reisverslag uit Skukuza, Zuid-Afrika van peter Pennings - WaarBenJij.nu

midden in de wildernis

Blijf op de hoogte en volg peter

13 Augustus 2017 | Zuid-Afrika, Skukuza

7:32 al weer anderhalf uur in krugerpark. Net als gisteren. Om 5:00 uur op om om 5:45 klaar te staan om met onze persoonlijke gids ( de logde eigenaar) naar het park bij de ingang Phalaborwa te gaan. Om 6:00 aangemeld ( een hele procedure) en op pad. Aparte ervaring om met je eigen auto door de jungle heen te rijden. Goed geasfalteerde wegen waar zo maar opeens een kudde olifanten of een aantal giraffen de weg over komt steken. Beekse bergen in het groot. (Krugerpark is ongeveer 300 km lang) Asfaltwegen gaan over in verharde zandpaden die ook met een gewone auto te rijden zijn. We hebben vanalles gezien, van vreemde vogels ( d+j) tot giraffen, olifanten, nijlpaarden, neushoorns, krokodillen, gnoes en nog veel meer.
Alleen leeuwen hebben we helaas niet kunnen spotten.
15:00 alweer in ons volgende hotel in Belspruit, een kleine 100 km van het krugerpark. We hebben inmiddels meer dan 1250 km links gereden en zijn er wel aan gewend. David en ik wisselen af. Vanavond speciaal uit eten bij de Griek. Jurgen is jarig. Een verjaardag om niet te vergeten. 18 worden in zuid Afrika en om 5:00 uur gewekt te worden met lang zal ie leven en happy birthday. Vervolgens s'middags nog een keer gezongen, een leuk voetbalshirt gekregen en vanavond uit eten. We maken het wel met zijn drieën.

• 13 Augustus 2017 - 16:54

Geert-Jan:

Hey Afrikaboys,

Leuk om te lezen dat Jurgen zijn verjaardag deze keer op een andere manier viert. Niet zoveel spa-goud. Klinkt gaaf, maar we willen natuurlijk wel de foto's van die wilde beesten zien. Die rare vogels kennen we wel....

• 14 Augustus 2017 - 10:37

Jo Dinnissen:

Gefeliciteerd met de verjaardag van Jurgen. We volgen je Blog hier op het werk. Groeten van Twan en Jeroen.

• 14 Augustus 2017 - 14:16

Alexandra:

leuk te lezen wat jullie allemaal zien..Hartelijk gefeliciteerd met je zoon...En ook ikke volg je....als ex LP-ster....groetjes..alexandra