Net niet - Reisverslag uit Gansbaai, Zuid-Afrika van peter Pennings - WaarBenJij.nu Net niet - Reisverslag uit Gansbaai, Zuid-Afrika van peter Pennings - WaarBenJij.nu

Net niet

Blijf op de hoogte en volg peter

21 Augustus 2017 | Zuid-Afrika, Gansbaai

Het is ons net niet gelukt om met de boot walvissen te spotten, ook het kooiduiken met haaien is afgelast.
Met stralend weer om 11:00 uur aan de kade om het bericht van de kapitein af te wachten. De tocht van 9:00 is gewoon doorgegaan, we zijn positief gesteld. Om 11:10 komt het boekingskantoor vertellen dat alles afgelast is. De walvissen zitten ver op zee en er is storm op komst.
Bijna niet te geloven, na vraag bij andere boekingkantoren bleek ook daar alles afgelast te zijn.
We wisten het pas zeker toen de boot van 9:00 uur terug kwam. De meeste zagen groen als gras, ze waren in de storm terecht gekomen, zeeziek geworden en alles uitgekotst. Een Italiaanse vrouw noemde het the most horrible experience she ever had.
Enigszins overdreven maar geeft wel aan dat het op zee spookt.
Wij de hele middag in Hermanus geweest, lekker rustig slenteren over de boulevard, ijsje eten, walvis spotten (niet gezien). Ook dat is vakantie. Er zit nog een mogelijkheid in dat we in Kaapstad mee kunnen.
De rust van vanmiddag is omgeslagen in een echte storm. Het stormt regent en de wind komt uit zee precies over de visfabriek verderop en dus ook richting ons. Het ruikt naar vis., jurgen vindt het stinken en loopt met de wc verfrissen rond.
Geluk dat wij een "broai" binnen hebben die we nu volop stoken met "geleend" hout van de buurman. Ons maken ze niks. Buikje rond met zelfgemaakte spaghetti en dadelijk voetbal kijken en......... potje toepen.

Morgen naar Kaapstad, het hotel is alweer geboekt. Het einde komt in zicht. We moeten nog twee nachten een hotel boeken. We hebben besloten onszelf te kietelen en voor een echt goed hotel te gaan de laatste twee dagen. De knip is toch leeg, dit zal het verschil noet maken

• 22 Augustus 2017 - 10:11

Syl:

Hey Peter, David en Jürgen, wat jammer dat het walvis spotten niet is doorgegaan. Maar ik wist ook niet dat het daar best frisjes was. Maar gelukkig gaan de temperaturen weer omhoog. En kachel stoken?? Whaaa dat klinkt helemaal van de zotte!! Maar jullie hebben nog een een weekje dus dat komt helemaal goed. david en Jürgen zijn jullie al verliefd geworden op zo'n mooie Afrikaanse?? Haha grapje zoek het maar niet te ver weg!! Jongens nog heel veel lol en toepplezier en vooral geniet van alles wat jullie nog gaan bekijken en meemaken!