Whale spotting - Reisverslag uit De Kelders, Zuid-Afrika van peter Pennings - WaarBenJij.nu Whale spotting - Reisverslag uit De Kelders, Zuid-Afrika van peter Pennings - WaarBenJij.nu

Whale spotting

Blijf op de hoogte en volg peter

21 Augustus 2017 | Zuid-Afrika, De Kelders

Vandaag gaat het als het goed is gebeuren. 14 meter grote walvissen kijken vanaf een boot. We hebben er al gezien vanaf de kant. Gisteren zijn we nog naar Hermanus gewest een half uur rijden vanaf de baai waar wij liggen en hebben daar 2 van die grote reuzen rond zien zwemmen. Dichtbij met de boot wordt toch anders.
Effe afwachten of het doorgaat. Gisteren hoorde we vanwege het op komst zijnde slechte weer dat alle boten uit her water gehaald zijn. Die van onze rederij nog niet. Hij heeft vanmorgen in 8 uur gebeld dat hij ons voor de trip van 12:00 uur geboekt heeft. We gaan het zien.
Ga de jongens wakkermaken. Was vanmorgen al om 7:00 op pad. Gewandeld naar de lokale haven waar vissersboten binnenkomen om hun lading sardines aan de plaatselijke sardines verwerkingsfabriek af te leveren.
De vissen worden gevangen en diezelfde dag nog verwerkt tot sardines uit blik en de rest tot vismeel.
Gisteravond was het koud. Gelukkig hebben we in ons huisje van "oom piet" een broai. Een openhaard met bakrooster waar door bijna elke lokale bewoner in gebarbecued wordt. Wij hebben hem gisteren als verwarming gebruikt. Een open vuur met een pilsje en mannen die aan het kaarten zijn, wat wil je nog meer.
We proberen elke dag 3 potjes te "toepen". In eerste instantie hadden we het nakijken bij David, langzamerhand trekken wij bij en wordt David rustiger.

Ben benieuwd wie na de vakantie de toepjampioen genoemd mag worden!!

• 21 Augustus 2017 - 15:31

Jo Dinnissen:

Peter, als je terug bent op de zaak dan toepen we hier gewoon verder..!!