Oom piet - Reisverslag uit Swellendam, Zuid-Afrika van peter Pennings - WaarBenJij.nu Oom piet - Reisverslag uit Swellendam, Zuid-Afrika van peter Pennings - WaarBenJij.nu

Oom piet

Blijf op de hoogte en volg peter

20 Augustus 2017 | Zuid-Afrika, Swellendam

Vandaag, op naar Hermanus, we hebben een lodge geboekt bij 'oom piet' voor 2 dagen.
Volgens schema zou dit maar 1 dag moeten zijn maar heb tegen de jongens gezegd dat het even genoeg is. Even een rustdag inplannen. Ben tenslotte ook geen 18 meer.

Gisteren naar de grotten geweest en naar de struisvogel farm, een leuke ervaring.
Een klein Afrikaans jong mannetje Basie wist er wel iets van te maken. Lachend vertelde die over het leer wat van de struisvogels gemaakt werd, hoe sterk de eieren wel niet waren, wat de gewoontes van die dieren waren. Hij raakte niet uitverteld.
Toen naar Betsie de tamste struisvogel waar we mee op de foto mochten. Er waren wat Israëlische meisjes van een jaar of 16 die volgens mij meer oog hadden voor onze struisvogel Jurgen als voor de echte.
Maar goed na nog wat meer kunstjes van de struisvogels en wat plaatjes met een verdiende fooi aan Basi door naar Swellendam.
Swellendam, de derde oudste stad van Zuid Afrika ligt aan de tuinroute een 150 km van Kaapstad verwijderd. We zijn over de voor afrikanen, beroemde route 62 gereden. Een route vergelijkbaar met de route 66 in Amerika. Deze gaat in een rechte lijn door het binnenland van Z.A. tussen de hoge bergen door richting Kaapstad.
Kilometers lange kaarsrechte geasfalteerde wegen met aan weerszijden met sneeuw bedekte hoge bergen. Apart, rijdend door een Oostenrijk tafereel en uit moeten kijken om geen apen omver te rijden
In Swellendam onze overnachtingsplaats opgezocht, een oud in stijl ingericht huis midden in de stad. Het interieur leek op een decor uit een oude uit de twintigste eeuw film. Zelfs de muziek die gedraaid werd (zuid Amerikaanse dansmuziek) leek uit die tijd te komen.
Dit keer geen ontbijt voor de volgende dag gekozen, we worden al kippig van alle gebakken eieren die we tot dusver gegeten hebben. Gister avond nog even een pilsje bij de lokale pub en toen naar bed.
We liggen er niet laat op maar zijn er ook de volgende dag weer vroeg bij. Vandaag naar Hermanus om haai duiken en walvis spotten te gaan boeken. We gaan het beleven.

• 20 Augustus 2017 - 10:00

Syl:

Hey 3 musketiers wat klinkt het allemaal geweldig! Super leuk om te lezen.
    Maar 'haai duiken' ? Brr moet er niet aan denken.
    Walvis spotten JA super! Jullie zien zoveel ... wauw.
    Nog heel veel plezier maar zo te lezen gaat dat wel lukken.
    ENJOY !!!!!

• 20 Augustus 2017 - 11:01

Ria:

Walvis spotten; super!!!
    Maar haai duiken; inderdaad Brrrr! Haaien bijten. Of hebben ze daar in het Afrikaanse andere haaien.........!?
    In ieder geval; doe je ding en doe het veilig. Let vooral op elkaar; haha!!!
    Jullie kunnen zeker na deze vakantie een aantal zaken van de bucketlist afstrepen......
    Toedeloe!!! Liefs, kus