Aktie - Reisverslag uit Stormsrivier, Zuid-Afrika van peter Pennings - WaarBenJij.nu Aktie - Reisverslag uit Stormsrivier, Zuid-Afrika van peter Pennings - WaarBenJij.nu

Aktie

Blijf op de hoogte en volg peter

16 Augustus 2017 | Zuid-Afrika, Stormsrivier

19:50. Uitgeput op de bank
Het was vandaag de dag om iets actiefs te doen ( vonden de boys) Kayakken en Lilo met een weersverwachting van 14 graden en kans op regen 100% !!!!!!
Alternatief was achter het raam kijken hoe de regen met bakken naar beneden kwam.
Dus vanmorgen 10:00 naar het Tsitsikamma reservaat na gereserveerd te hebben bij het informatie punt. Om 12 uur een tocht van 2.5 uur olv twee gidsen.
Aangekomen in het park een wild beukende zee met metershoge golven.
Aangemeld en wetsuits aangemeten. Moest passend aan het lijf zitten. Nou arme en benen waren passend, bij buik te passend maar bij navraag moest dit zo?
Vanwege de hoge golven konden we niet in zee beginnen maar moesten we eerst een km langs de klip trappenlopen. Gelukkig waren er in de groep meerdere, anders was ik in mijn te strakke wetsuit laatste geworden. Oudste was ik zeker. Er was nog een vader meer mee. Een Indische man uit Amerika met vrouw en twee kinderen. De zoon was volgens ons licht autistisch dus ging allemaal niet zo snel. Gelukkig. Na een km de jayakken in het water. Jurgen bij mij en David bij een Franse jongen van 16. Uitleg hoe het moest en wat ieders rol in de kayak was. We hadden een kapitein en een motor. De motor moest werken en niet nadenken. De kapitein zat achter hem en moest sturen. Ik was................. de kapitein. Na enig oefenen hadden we het snel onder de knie. Ik sturen en filmen met de aktie camera en jurgen roeien. Na een paar minuten had jurgen het door dat dit toch niet de bedoeling kon zijn en dat er van mij wat meer verwacht werd. Na wat stoeien met de rest, uitleg over de rivier de tussenstop.
Uit het water en op de Lilo's.
Niets meer of minder dan goede minstens 20 keer geplakte waterluchtbedden.
Het was de bedoeling om al pedellend het volgende stuk af te leggen.
Weer een hoop lol onder elkaar. Nog even rotsspringen van 6 m hoge rotsen (ik niet) en toen op dezelfde manier weer terug.
En koud dat we het hadden. Het zeewater was onderweg vermengd met rivier water en nog kouder geworden. Er werd ons verzekerd bij terugkomst een warme douche.
Blijkbaar voor Afrikaanse begrippen zijn twee verroeste kranen met een dun straaltje koud water afgeschermd met wat antiwortekdoek een warme douche. Maar goed beter dan niets. Ik had uit voorzorg een handdoekje meegenomen. De jongens............ niet.
Vertrouwen nog steeds op mij, maar dit keer lekker niet. Ik mezelf gewassen en afgedroogd en daarna zij. Met het kleine handdoekje. Nat, natter natst.
Naar goed uiteindelijk gelukt en na een kop warme chocolademelk en een handgemaakte 300 gram hamburger was de kou snel vergeten.

Ben benieuwd wat morgen gaat brengen. De bedoeling is quad rijden over een 24 uur beregend, zeiknat zandpad, en daarna willen ze gaan kijken naar bungy jumpen van de hoogste brug van zuid Afrika. 275 meter hoog.
We gaan het zien en beleven

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

peter

vader van 58 die met zijn 2 zonen van 22 en 18 zonen naar afrika gaat. Een lange gekoesterde droom

Actief sinds 30 Juli 2017
Verslag gelezen: 196
Totaal aantal bezoekers 10448

Voorgaande reizen:

08 Augustus 2017 - 28 Augustus 2017

Afrika met de boys

Landen bezocht: